Exhibition at Kunstgarasjen in Bergen i mai – juni 2022. Supported by Kulturrådet/ Kulturdirektoratet (Norwegian Art Council/ Arts and Culture Norway)
opacité has its origins in a few windy weeks in January when the usually so still, guarding tuja trees were in violent motion. They swayed back and forth against each other, making the garden restless and eerily refreshing, while canvases and easels blew away. The often rather small painting formats bear the impression of having been exposed to this strong wind, with sometimes a sudden quiet breath between the gusts. Like a handful of direct impressions from a then and there.
Erased Compost Bin. Eggoljetempera på lerret. 255 x 210 cm.
Fantomsmerter. Eggoljetempera på lerret. 213 x 255 cm.
Fantasmi in tempesta. Olje på lerret. 40 x 30 cm.
Voktere i storm. Olje på lerret. 30 x 40 cm.
Kaos i stort og smått nr. 2. Olje på lerret. 51 x 71 cm.
Jag tänker på grönkål, jag tänker på floden Ob. Eggoljetempera på lerret. 200 x 150 cm.
Etwas Luft (epler, appelsiner & bananer i februar). Olje på lerret. 40 x 30 cm.
En rabarber som älskar livet. Olje på lerret. 50 x 40 cm.
En ubeskrivelig stillhet. Olje på lerret. 33 x 27 cm.
Parkslirekne og pøbelplanter bak solstudion. Olje på lerret. 70,5 x 50 cm.
Innovasjon oppsummert i en busk. Olje på lerret. 50 x 40 cm.
You must be logged in to post a comment.